ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent
REZERVACE

Procházka v okolí Blanska - 2,9 km

Moravský kras a jeho okolí skýtá velké množství různých možností, jak strávit příjemné chvíle v přírodě. Ubytovali jste se v hotelu Skalní mlýn a hledáte tipy na výlet?

Velmi pěkná a nenáročná trasa vede z Obůrky k blanenské přehradě Palava. Cesta začíná na autobusové točně na Obůrce, kam dojedete z Blanska autobusem číslo 233 nebo městskou hromadnou dopravou - linka 223. Žádné stoupání, jen rovinka nebo z kopce dolů.

Trasa je vhodná i pro rodiny s malými dětmi, jelikož není dlouhá (2,9 km), ovšem pro kočárek ji příliš nedoporučujeme; snad jen tehdy, když jdou dva dospělí, kteří mohou v případě potřeby kočárek přenést přes nerovnosti nebo se vzájemně jistit při prudších sestupech.

Prohlédnout trasu

Vstup do lesa je přímo z autobusové točny. Půjdete po modré značce a držíte se stále rovně. Cesta vede nejprve po rovince a po chvíli se začne svažovat dolů. V těchto místech je ideální příležitost (pokud je právě houbařská sezóna) opustit cestu a porozhlédnout se po houbách. Terén hledání hub umožňuje, stejně jako různé hry s dětmi. Vyjdete z lesa a octinete se na křižovatce. Naskytne se Vám výhled po okolí. Pokračujte stále rovně dolů. Po pár metrech po polní cestě se držte lehce vlevo - modrá značka Vás zavede znovu mezi stromy. Projdete po rovině kolem mýtiny a stezka se zase začne svažovat, tentokrát poněkud prudčeji. Po chvíli sejdete na asfaltku k malému rybníčku. Dáte se doleva. Po pravé straně procházíte kolem většího rybníčku, to je vodní nádrž Palava IIJe to pěkné klidné místo, vhodné k relaxaci. Až se dostatečně nabažíte pěkných pohledů na vodní hladinu a okolí, vydejte se dále na cestu - pokračujte ve stejném směru, jakým jste přišli k přehradě. Už nepůjdete po asfaltce, ale po lesní cestě. V cíli Vás čeká rekreační areál Palava Blansko, kde se nachází různé možnosti využití volného času. Pokud jdete s dětmi, k dispozici je pěkné dětské hřiště s několika herními prvky. V létě se nabízí možnost koupání. V blízkosti přehrady se nachází také minigolf. Umělá vodní nádrž Palava o rozloze 1,4 ha je součástí rekreační oblasti Palava cca 1 km východně od centra města Blanska. Má travnaté břehy, písčité dno, k dispozici je skokanský můstek, molo, koš na házení míčem, písková pláž, hřiště pro plážový volejbal, stánky s občerstvením, restaurace.

Vodní nádrž Palava se rozkládá na okraji rozlehlého lesního komplexu, který navazuje na území Chráněnné krajinné oblasti Moravský kras. Přehrada byla pro koupání zprovozněna v roce 1971. V roce 2009 bylo provedeno odbahnění dna přehrady.